Патентний
повірений
реєстрація та патентування в Україні, Росії.
02225, Україна, м.Київ, вул.Каштанова,14-Б, 23.
 
Тел. +38 067 596 66 03
Моб. +38 067 952 49 02
 
Skype: patentoclub
/067/ 952-49-02, /044/ 515-82-27

Право на торговельну марку. Класифікація торговельної марки.

  
    Торговельна марка є одним з видів промислової власності, котра охороняється нормами права пов'язаних з інтелектуальною власністю.
 
    Право на торговельну марку виникає з моменту її або використання, або реєстрації. Право на торговельну марку, що породжується такими фактами, має одночасно винятковий та абсолютний характер.
 
    Винятковий характер виявляється у забороні третім особам права використовувати ідентичну або подібну торговельну марку для маркування виготовлених товарів (або послуг), а також введення їх в торговельний кругообіг на тій території країни де діє охорона на торговельну марку . Охорона на торговельну марку, котра захищає права Власника на торговельну марку,  може бути придбана лише згідно виданого Патентним відомством охоронного документу, який діє на всій території обраної Власником країни. Наприклад, в Україні цей охоронний документ на торговельну марку має назву "свідоцтво на знак для товарів і послуг".
 
    Абсолютний характер торговельної марки проявляється у тому, що охорона на знак поширюється та діє на кожну особу, котра недобросовісно використовує торговельну марку (тобто використовує торговельну марку без згоди Власника) .
 
    З метою ефективного управління правами торговельної марки, торговельну марку необхідно класифікувати за певними ознаками. У різних джерелах користуються різними класифікаційними ознаками торговельної марки. Ефективне управління правом торговельної марки базується на застосуванні різноманітних класифікаційних ознак торговельної марки, що дозволяє визначати місце торговельної марки в інформаційній системі та ролі торговельної марки в процесі реалізації стратегічних та оперативних цілей підприємства.
 
      Різноманіття класифікаційних ознак торговельної марки у теперішньому часі призвело до наявності у юридичній та економічній літературі великої кількості напрямків класифікації торговельної марки.
 
      Диференціація різновидів торговельної марки в узагальненому вигляді наведено нижче у таблиці за певними класифікаційними ознаками торговельної марки.
 
Узагальнена класифікація торговельної марки
Класифікаційний ознака
Види торгової марки 
За юридичним змістом торговельна марка
незареєстрована; зареєстрована
За формою вираження торговельна марка
 словесна; образотворча, об'ємна; комбінована; світлова; звукова
За ступенем популярності торговельна марка
звичайні; відомі; загальновідомі
За кількістю вимірів торговельна марка
двомірні (плоскі); тривимірні (об'ємні)
За розрізняльної здатністю торговельна марка
сильна; слабка
За типом впливу на органи почуттів торговельна марка
 для слуху; для зору; для дотику; для запаху ; для смаку; комбінована
За кількістю і специфікою користувачів торговельна марка
індивідуальна; у спільній власності; колективна; сертифікаційна
За характером використання в господарській діяльності торговельна марка
працює; непрацююча
За джерелом походження торговельна марка
власна; позикових (ліцензійна або франчайзингова)
За об'єктом використання торговельна марка
 товарний знак; знак обслуговування
За суб'єктом використання торговельна марка
марка виробника; марка представника послуг; марка посередника
За ступенем охоплення продукції / послуг торговельна марка
індивідуальна для конкретного товару / послуги; індивідуальна для групи товарів / послуг; індивідуальна для всього асортименту
За територіальним охопленням торговельна марка
 марка регіонального ринку; марка загальнодержавного ринку; марка міжнародного ринку
За строком отримання торговельна марка
звичайна; прискорена
 
Висновок:
 
    1. Право на торговельну марку :
           1.1. виникає з моменту використання або реєстрації торговельної марки. При цьому право на знак при реєстрації надає більше переваг: зокрема, надає право забороняти використання торговельної марки третіми особами без згоди Власника;
           1.2. має одночасно винятковий та абсолютний характер. 
    2. Ефективне управління правом торговельної марки базується на застосуванні різноманітних класифікаційних ознак торговельної марки, що дозволяє визначати місце торговельної марки в інформаційній системі та ролі торговельної марки в процесі реалізації стратегічних та оперативних цілей підприємства.

 Сніжана Бондаренко
помічник патентного повіренного
 
© 2024 Інформаційний зміст - Пономарьов О.І.   Розробка сайту 2x3