За своєю суттю перевірка (пошук) торгової марки - це визначення на дату подання Вашої Заявки наявність вже поданих до Вас заявок на реєстрацію та зареєстрованих свідоцтв на торговельні марки, які тотожні або подібні з Вашою поданої торговою маркою на реєстрацію.
База (по якій проводиться пошук (перевірка) знака Заявника) знаходиться в монопольному володінні Патентного відомства України (це Укрпатент, місцерозташування якого в Києві). Інших баз, за якими можна здійснити аналогічну перевірку (пошук) серед торгових марок, крім як у Києві, на сьогодні не існує.
Перевірка (пошук) торгової марки Заявника може здійснюватися по цій же базі, але в заданому більш вузькому діапазоні. У цьому випадку перевірка (пошук) конкретної торгової марки здійснюється тільки в діапазоні охоплення всіх зареєстрованих торгових марок, викидаючи при цьому другий діапазон - це діапазон поданих на реєстрацію заявок.
Як бачимо, перевірка (пошук) торгової марки у другому варіанті значно програє з першим варіантом. Хоча в деяких випадках така перевірка (пошук) торгової марки значно заощаджує час та витрати Заявника. Наприклад, якщо Заявнику необхідно для прийняття рішення отримати інформацію про конкретну фіз.особу (юр.особу). Подібного роду перевірка (пошук) за такими параметрами у нас надається безкоштовно.
Часто перед Заявникам стоїть питання:
- Перевірка (пошук) його торгової марки потрібна чи не потрібна йому?
Ситуація 1. Коли зроблена перевірка (пошук) торгової марки виправдовує себе?
У даній ситуації можна виділити два моменти, які необхідно враховувати:
Момент перший. Випадки, коли отримані результати перевірки є "позитивними". А це означає, що Заявнику відмовлять у реєстрації його знаку.
Тому Заявник, який зробив перевірку (пошук) торгової марки) однозначно зрозуміло, що безглуздо вкладати далі кошти.
Бувають виключення з цього правила. В кожному випадку необхідно застосовувати індивідуальний підхід до результатів за процедурою - перевірка (пошук) торгової марки, а це зможе зробити не кожен патентний повірений.
Момент другий. Деякі Заявники помилково вважають, що зробивши перевірку (пошук) торгової марки та отримавши результат про те, що їм буде відмовлено у реєстрації - це значить даремно витрачені гроші. Це зовсім не так.
Приклади з практики. Фірма «Істмен Кодак» порушувала права фірми «Полароїд» за патентом саме того невідаючи. У результаті «Істмен Кодак» припинила випуск серії фотоапаратів і сплатила штраф у розмірі 494 млн. доларів.
Варіант 2. Коли перевірка (пошук) торгової марки начебто не виправдана?
Це тоді, коли отримані результати перевірки (пошуку) "негативні". Це означає що Заявнику однозначно зареєструють його марку.
Тоді у Заявника правомірно виникає питання:
- Якщо мені однозначно зареєструють знак, то навіщо робилася перевірка (пошук) торгової марки?
На жаль, у наш час знання варто фінансових витрат. Перевірка (пошук) торгової марки - це палиця, яка має два кінці.
Отже, перевірка (пошук) торгової марки не є обов'язковою процедурою: її можна робити, а можна і не робити (як втім і прискорення).
За загальним правилом, перевірка (пошук) не робляться в тому випадку, якщо Заявник впевнений, що до нього такої торгової марки не подавали (ні тотожної, ні подібної). Якщо Заявник сумнівається, то ми рекомендуємо зробити перевірку торгової марки.
Але загалом, Заявник сам для себе визначає та обирає наскільки потрібна йому перевірка (пошук) його торгової марки в Україні.
P.S. Я не патентний повірений, я тільки навчаюся, але при цьому маю
величезне бажання допомогти Вам розібратися яким чином найкращу
отримати сильний правовий захист Вашої торгової марки!
З найкращими побажаннями Сніжана Бондаренко
(помічник патентного повіреного)